01014, м. Київ, бул. Лесі Українки 29, оф. 42
тел.: (044) 285-60-17, 285-74-17, e-mail: office@vaks.org.ua

Всеукраїнська Асоціація

кредитних спілок

Створення саморегулівної організації: російський досвід

Створення саморегулівної організації (СРО) — актуальне для України питання, оскільки наразі в різних галузях все частіше стали говорити про СРО, крім того, існують відповідні законодавчі ініціативи щодо саморегулювання.

Український ринок кредитних спілок так само жваво обговорює можливість і доцільність створення саморегулівної організації. Тому різні заходи, присвячені цій темі, є цікавими для Всеукраїнської асоціації кредитних спілок (ВАКС).

У Києві, 2 вересня, Президент ВАКС Вікторія Волковська взяла участь у круглому столі «Роль та місце саморегулівних організацій у формуванні регуляторної політики та їх вплив на економічний розвиток держави. Досвід Російської Федерації».

В обговоренні цієї теми від Російської Федерації брав участь автор Федерального Закону РФ «Про саморегулівні організації», депутат Державної Думи ФЗ РФ, голова комітету з питань власності Державної Думи Віктор Плескачевський.

Серед основних аспектів, про які йшлося під час цього круглого столу, були такі:

  • особливості російського й українського законодавства в сфері саморегулювання,
  • можливість і доцільність впровадження саморегулювання на різних ринках, у тому числі на фінансовому (кредитні спілки, страхові компанії),
  • реальні строки побудови системи саморегулювання,
  • існуючі моделі СРО — переваги та недоліки різних моделей,
  • досвід РФ у становленні системи СРО.

Віктор Плескачевський, розповідаючи про становлення системи СРО в РФ, наголосив що без такої організації неможливо встановити професійний діалог між державою й ринком, оскільки наразі ні в Росії, ні в Україні держава не справляється з регуляторними функціями.

Коли ж мова зайшла про лобіювання, пан Плескачевський зазначив: «Лобіювання — це те, з чим боротися неможливо. Але є дві форми лобіювання: цивілізована організована (коли асоціація захищає інтереси своїх членів) й інша — коли ти знаєш, скільки коштує чиновник, і в тебе є можливість домовитися з ним саме в такий спосіб. Так от для мене саморегулювання — це цивілізована форма лобіювання».

Крім того, під час розмови з’ясувалося, що в російському законодавстві, на відміну від українського, немає терміну «делегування повноважень», і саме завдяки цьому не відбувається конфлікт інтересів між державою, асоціаціями, яким надається статус СРО, й членами цих асоціацій, адже регулятор не делегує функції СРО: саме СРО перебирає на себе функції встановлення правил роботи на ринку й контроль за їх дотриманням, а регулятор виконує контролюючу за СРО функцію, а також здійснює заходи впливу.

На завершення круглого столу Віктор Плескачевський побажав українським колегам, щоб вони на своїх ринках все ж таки створили СРО, однак при цьому пан Плескачевський зауважив: «цей процес потрібно планувати на три — пять років, інакше немає сенсу братися за створення СРО».

Нагадаємо, у серпні в Росії було зареєстровано дві перші саморегулівні організації кредитних кооперативів. Більше про це читайте тут.

 

Довідка

Віктор Семенович ПЛЕСКАЧЕВСЬКИЙ

Народився 27 вересня 1956 р.

1999 р. — до цього часу — депутат Державної Думи Російської Федерації.

З квітня 2000 р. — голова Комітету Державної Думи з власності.

З вересня 2009 р. — член Національної банківської ради Банку Росії.

За час діяльності в Державній Думі був ініціатором і розробником ряду законопроектів, направлених на оптимізацію регулювання інвестиційної діяльності; розвиток майнових відносин, законодавства про банкротство, корпоративних стосунків; оптимізацію оподаткування інституційних інвесторів.

Автор концепції саморегулювання бізнесу як системного елементу становлення державно-приватного партнерства, концепції законопроекту «Про виробничі фінансові інструменти».

Зокрема, відповідав за підготовку й ухвалення Земельного кодексу РФ, федеральних законів: «Про ліцензування окремих видів діяльності», «Про акціонерні товариства», «Про приватизацію державного та муніципального майна», діючого варіанту Закону «Про неспроможність (банкрутство)», «Про саморегулівні організації», «Про товариства з обмеженою відповідальністю», «Про державні й муніципальні унітарні підприємства», «Про іпотеку (заставу нерухомості)».

 

                        

         
Авторизація


Думка експерта



Споживачам — членам КС

Що таке кредитна спілка?

На яких принципах ґрунтується діяльність кредитної спілки?

Які нормативно-правові акти регулюють діяльність кредитних спілок?

Детальніше
 

                    
    Всі права захищено
2005-2010 © vaks.org.ua
designed by: maxprojects.net