01014, м. Київ, бул. Лесі Українки 29, оф. 42
тел.: (044) 285-60-17, 285-74-17, e-mail: office@vaks.org.ua

Всеукраїнська Асоціація

кредитних спілок

ВАКС надала пропозиції до проекту розпорядження Нацкомфінпослуг стосовно заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги

Всеукраїнська асоціація кредитних спілок (ВАКС) направила до Нацкомфінпослуг і Державної регуляторної служби України свої пропозиції до проекту розпорядження «Про внесення змін до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги» (далі — проект Розпорядження), який було оприлюднено 19 квітня 2018 року на веб-сайті Нацкомфінпослуг.

Проектом Розпорядження, зокрема, пропонується доповнити пункт 1.1 розділу І Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 року № 2319 (далі – Положення), новим абзацом, відповідно до змісту якого норми цього Положення не застосовуються до правовідносин, що виникають відповідно до Законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Результатом реалізації проекту Розпорядження, на думку ВАКС, буде відсутність чіткої та зрозумілої процедури прийняття регулятором відповідних рішень.

«Так, на даний час, Положення містить виключення, що «Норми цього Положення не застосовуються до правовідносин, пов'язаних із накладенням Нацкомфінпослуг штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», але, при цьому, порядок застосування таких санкцій визначений розпорядженням Нацкомфінпослуг від 01. 10. 2015 № 2372.

Враховуючи вищевикладене, ВАКС пропонує узгодити норми Положення з вимогами Законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та «Про ліцензування видів господарської діяльності», а не встановлювати загальне непоширення дії Положення на правовідносини, що виникають відповідно до Законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Крім того, на думку ВАКС, позбавлення фінансових установ, в тому числі кредитних спілок, зокрема, права бути присутніми при розгляді відповідних справ та надавати пояснення й додаткові документи, може негативно вплинути на правомірність застосування санкцій.

Також, не є визначеним в проекті Розпорядження, а саме до яких правовідносин буде застосовуватись Положення, у разі внесення до нього запропонованих змін (можливо тільки у сфері пруденційного нагляду при фіксації Нацкомфінпослуг порушення законодавства у сфері фінансових послуг без проведення перевірки чи інше), що, в свою чергу, на думку ВАКС, може свідчити про нечітке визначення прав державного органу в проекті Розпорядження.

ВАКС просить звернути увагу Нацкомфінпослуг, що проект розпорядження має ознаки регуляторного акту відповідно до визначення у статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і, на думку ВАКС, не підпадає під виключення статті 3 цього Закону», — зазначено в листі ВАКС до державних органів.


Постійна адреса новини на сайті ВАКС
http://vaks.org.ua/?id_news=1502

 

 

                   

                   
Авторизація


Думка експерта



Споживачам — членам КС

Що таке кредитна спілка?

На яких принципах ґрунтується діяльність кредитної спілки?

Які нормативно-правові акти регулюють діяльність кредитних спілок?

Детальніше
 

                    
    Всі права захищено
2005-2010 © vaks.org.ua
designed by: maxprojects.net